Grekiska

Mitt tålamod med grekiska lektionerna börjar ta slut. Läs konversationen nedan:

Jag:   Vangelis, kan inte jag få en text och läsa själv istället för att jag går igenom grammatiken med er?
V:   Nej det är ju grammatiken vi går igenom. Den är viktig.
Jag:   Men varför ska jag lära mig grammatiken när jag ändå inte kan skriva? Det är ju bättre att jag lär mig läsa och skriva ordentligt först innan jag börjar med grammatiken.
V:   Inte nu, den här gången. Jag har inte med mig något.
Jag:   Nästa gång då?
V:   Kanske. Du får se.

Men fattar han verkligen ingenting?

När jag höll på i badrumsskåpet idag, så rev jag på mig kanten till skåpdörren. Har ett ganska fult "sår" nu.  Fick reda på att historia uppsatsen är till onsdag nästa vecka istället för till på fredag, så jag ska skriva på den i helgen istället. Känns skönt, hade inte riktigt fått till uppsatsen annars. Samhällsarbetet är ju precis avslutat , och så kommer matteproven. Så det känns bättre för mig.

Imorse hade vi Sveriges Justitekansler på besök i JK klasserna. Göran Lambertz. Var riktigt intressant faktiskt :) Hoppas han kommer någon mer gång, vore roligt.

Sovmorgon till 9,40 imorgon också ! Välbehövligt. Helgen känns inte så långt borta längre. Vad jag ska hitta på då är en annan sak, men någonting kommer man alltid på.

Nu ska jag titta lite på tv, sen lägga mig och sova tänkte jag :)

Godnatt


Första bilden är på mitt rivmärke efter skåpet, och andra bilden är en jättesöt bild på Alex när han va nästan precis ett år ! Fasters ögonsten<3

image346



image347


Kommentarer
Postat av: Elin

haha va sööööt
(=

2007-11-08 @ 20:18:56
URL: http://comebacktowhatyouare.blogg.se


Stötande kommentarer belönas med anmälan till din internetleverantör :)
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0