Julshopping och öppna dörrar på bussen

Idag så när jag åkte till skolan, så var det väldigt fullt på bussen. Så jag fick stå upp, och det var fullt i gångarna så jag stog vid dörrarna. När bussen stannat vid Stadshuset så stängde inte dörrarna sig..men jag tänkte att han kan ju inte åka iväg med dörrarna öppna. Tror ni inte han gjorde det !? :O Hade han tvärbromsat eller något så kunde man ju åkt ut genom dörrarna! Men efter typ 100-200 meter så stannade han , och stängde dom. Men ändå. Det va inte så kul.

Efter skolan så träffade jag Mamma och Alex på stan. Vi tittade på H&M, vi köpte julklappar åt alex. En del av det iallafall, bara leksaker kvar. Kläddelen är avklarad. Blev ett par jättesnygga byxor, och en tröja till. Sen ett par strumpor som han själv fick välja, och en pyjamas. Jag köpte också lite grejer, ett par strumpbyxor, som är tjockare än leggings. Så jag inte fryser nu i vinter. Och två bastoppar, en vit och en mörkgrön. Och tre par trosor. Sen så åt vi på Burger king, och efter det gick jag till grekiskan och dom åkte hem.
Känns som att jag kommit en bit på grekiskan, kan mer nu i alla fall. Kan läsa det mesta, det är kul. Skriva är ju mycket svårare, men det kommer det med.

image405

image406

image407

image408

Kommentarer
Postat av: Elin

haha fett coola byxor =)

2007-11-29 @ 21:35:41
URL: http://comebacktowhatyouare.blogg.se
Postat av: Louise

bussarna i Uppsala är ju heeelt värdelösa..alltid asmkt folk, alltid sena, alltid fel på dom typ :P
Vilka bussar brukar du åka?

2007-11-30 @ 11:01:34
URL: http://louise1.blogg.se
Postat av: annso

Grejen är den att om man kör med dörrarna öppna, SKA bromsarna ligga på, jag tror det bara är parkeringsbromsen, och den brukar inte funka så perfekt alltid. Och folk fattar inte att de står mitt för sensorerna och måste flytta på sig för att dörrarna ska stängas..
Sen att de är sena och jag vet, det är för jävligt. Men just för att folk inte flyttar på sig, och alla småungar går på på ett o samma ställe på mornarna gör att bussen blir försenad EN tid, det rubbar HELA tidsschemat...
Jag klagar absolut inte på någon, jag tänkte bara be Louise här uppe att vara lite snällare - det är ett skitjobb som busschaufför. Man måste stå ut med folk som skriker, barn som skriker, folk som tjaffsar för de inte vill betala vuxenpris etc.. Sen är det sjukt jävla stressigt att köra buss i uppsala under rusningstider - då du ska till och från skolan.
Jag som vet hur det är att köra, köra i yrkestrafik tycker att chaufförerna gör en jätteinsats som pallar ha kvar de här jobben!
Man kan fan inte begära att varenda busschaufför ska köra perfekt och vara glad och trevlig hela dagen...
;P

2007-12-04 @ 22:16:15
URL: http://ichtyostega.bilddagboken.se
Postat av: Sophia

Jag fattar att det inte alltid är kul att köra buss, men det finns ju nackdelar med alla jobb eller hur? Sen det där om att dörrarna inte går igen för att man står för nära sensorerna, jag stog så långt ifrån dörrarna man kunde så, klistrad mot stackarna som satt ner på sätena. Dom andra fick plats i gången. Sen så gick dom inte igen EN ENDA GÅNG alls, så det var problem med dom. Men det är ändå chaufförens ansvar att se till så att dörrarna är stängda innan han åker ifrån busshållplatsen.

2007-12-05 @ 22:26:47
URL: http://sophiahjartajonas.blogg.se


Stötande kommentarer belönas med anmälan till din internetleverantör :)
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0