Föräldrar på valborg

En grej jag tycker är lite väl skumt med valborg, är allt detta drickande. Visst jag drack igår, men jag menar att dricka sig redlöst full. 
I artikeln nere kan man se att 24 personer tog för fylleri  igår här i Uppsala (under 18 år). 11 av dessa fick socialtjänsten ta hand om för att de inte fick tag på barnens föräldrar! Vad är dessa föräldrar för förebilder för sina barn, då polisen meddelar dom att de inte får tag i deras mamma/pappa? De blir säkert lättade själva, men vad ger dom för signaler till barnen? Är det inte de vuxna som ska föregå med gott exempel?

Jag tycker iallafall att det är föräldrarnas ansvar, även om de inte vet att barnen skulle dricka. Men att vara anträffbar på en sån stökig dag som valborg, tycker jag borde vara en självklarhet.



image703

Kommentarer
Postat av: jonna a.k.a Luddes mamma

tacktacktack! :)

2008-05-01 @ 15:38:08
URL: http://jonnalantz.blogg.se


Stötande kommentarer belönas med anmälan till din internetleverantör :)
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0